Tudományos DIÁKkör

Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar

A TDK dolgozat témája szabadon választható meg, a jelentekzőnek válaszott konzulensével kell egyeztetni.

Az alábbiakban mindössze ötleteket kívánunk adni azoknak, akik még keresik kutatásukat.
További ötletekkel szolgálnak az Intézetek honlapjain elérhető szakdolgozati témák, vagy a konzulenseik is!

Gazdálkodástudományi Kutató Központ

Vállalati stratégia és üzleti vállalkozás Kutatóműhely

  • Új stratégiai kihívások, globális stratégiai menedzsment
  • Vállalkozásfejlesztés változó feltételek között
  • Az információs technológia szerepe és helye a gazdasági szervezetekben
  • Az üzleti etika és a vállalati társadalmi felelősség elméleti és gyakorlati perspektívái

Vállalati gazdálkodás Kutatóműhely

  • A vállalati gazdálkodás összefüggésrendszere, módszertani kérdései
  • A közszolgáltató vállalatok és intézmények működtetésének és gazdálkodásának sajátosságai
  • Ágazati szerkezet, ágazati politikák

Vezetéstudomány Kutatóműhely

  • A vezetéstudomány lélektani megközelítése, a személyiség- és vezetésfejlesztés
  • elméleti és gyakorlati aspektusai, kulturális vonatkozások
  • Stratégiai menedzsment
  • Szervezetfejlesztés, szervezeti kompetencia- és képességépítés, teljesítménymenedzsment, információs rendszerek menedzsmentje, közmenedzsment
  • Innováció- és folyamatmenedzsment

Vállalatok finanszírozási környezete Kutatóműhely

  • A vállalatok finanszírozási környezetének és politikájának vizsgálata
  • A vállalatok költségvetési kapcsolatainak és az adózás, adóztatás hatékonyságának összehasonlító elemzése
  • A pénzügyi piacok és pénzügyi közvetítők gazdasági és pénzügyi vizsgálata és elemzése

Vállalati számviteli információs rendszerek működtetésének elméleti és gyakorlati kérdései Kutatóműhely

  • Számviteli információk a döntéstámogatásban
  • Számviteli és kontrolling rendszerek fejlesztése, informatikai támogatása
  • Ellenőrzési rendszerek információellátása és működtetése (internal control, gazdasági és pénzügyi ellenőrzés, könyvvizsgálat)

Business marketingmenedzsment Kutatóműhely

  • A business marketingmenedzsment modelljei, alkalmazási területei
  • Érték- és ügyfélorientált business marketingmenedzsment koncepciója
  • Innováció-marketing modellek és gyakorlati alkalmazások
  • Nemzetközi marketing menedzsment
  • A marketing audit és a marketing teljesítmény mérésének módszertana, illetve piaci teljesítményre és versenyképességre gyakorolt hatásának elemzése

Tér- és Társadalom-gazdaságtani Kutató Központ

Új gazdaságelméleti megközelítések Kutatóműhely

  • Az intézményi tényezők makrogazdasági teljesítményre gyakorolt hatásának modellezése, számszerűsítése és gazdaságpolitikai szerepük vizsgálata
  • Fenntarthatóság vizsgálata a jóléti közgazdaságtan alaptételei alapján
  • A piacszerkezetek sajátosságainak vizsgálata

A globális kihívások és az azokra adott gazdasági válaszok térbeni megjelenésének és terjedésének elemzése Kutatóműhely

  • Térszerkezet és városhálózatok, urbanizációs folyamatok a világgazdaság főbb régióiban, Európában és Magyarországon
  • A kommunikáció térformáló szerepe
  • Területi energiahatékonysági vizsgálatok
  • Tőkemozgások alakulása és a pénzügyi infrastruktúra fejlődésének, gazdasági hatásainak vizsgálata az Európai Unióban
  • A világgazdasági régiók pozícióinak változása a XXI. században

Területi fejlődési folyamatok vizsgálata és modellezése Kelet-Közép-Európa térségében, annak régióiban Kutatóműhely

  • Regionális fejlődés, konvergencia-divergencia elemzése
  • Regionális versenyképesség, vállalti aktivitás területi egyenlőtlenségeinek vizsgálata
  • Az ipari szerkezetváltás és különböző ágazatok területi dimenziójának elemzése
  • Alkalmazott térinformatika
  • Területfejlesztés és területi tervezés

A fenntartható fejlődés társadalomgazdasági dimenziói Kutatóműhely

  • A fenntartható fejlődés társadalmi-gazdasági feltételei és követelményei
  • Munkaerő-piaci és foglalkoztatási tárgyú kutatások
  • A közösségi támogatottságú helyi fejlesztés és az integrált vidékfejlesztés elmélete és gyakorlata, sajátos tervezési feladatai
  • Bevezetés a szolidáris és szociális gazdaságba

Gazdasági-társadalmi környezetből származó információszerzés és feldolgozás Kutatóműhely

A társadalmi marketing modellje és alkalmazásai Kutatóműhely

  • A társadalmi marketing módszertani sajátosságai
  • Régió- és településmarketing - marketing-orientált fejlesztés és márkázás
  • Környezettudatos marketing
  • Szolgáltatásmarketing speciális megoldásai
  • A turizmus desztinációs versenyképességi modellje, mérési és hatásrendszere - turisztikai termékek fejlesztése

T-MODELL kutatási témák

  • Térségi társadalmi innovációk stake-holder és hálózat elemzése, lehetőség-térkép összeállítása
  • Centrum-periféria hálózati kapcsolatok építése
  • SMART Local Community ismérvei és potenciális jelöltjei
  • Helyi foglalkoztatási modellek kidolgozása
  • Célzott termékek és szolgáltatások piaci vizsgálata
  • Térségi identitás és márka-modellek – társadalmi marketing alapú mérési-fejlesztési módszerek és realizálási programok
  • Társadalmi vállalkozások létrehozásának és működtetésének kérdései
  • Vállalatok társadalmi felelősségvállalásával a perifériák fejlesztéséért
  • Közösségi fejlesztés feltételrendszere

További témaötleteket találhat az intézeti honlapokon, a szakdolgozati témák között, vagy kérheti konzulense segíségét!

Miskolc, 2017. szeptember 1.