Témaötletek
A TDK dolgozat témája szabadon választható meg, a jelentekzőnek válaszott konzulensével kell egyeztetni.
Az alábbiakban mindössze ötleteket kívánunk adni azoknak, akik még keresik kutatásukat.
További ötletekkel szolgálnak az Intézetek honlapjain elérhető szakdolgozati témák, vagy a konzulenseik is!
Gazdálkodástudományi Kutató Központ
Vállalati stratégia és üzleti vállalkozás Kutatóműhely
- Új stratégiai kihívások, globális stratégiai menedzsment
- Vállalkozásfejlesztés változó feltételek között
- Az információs technológia szerepe és helye a gazdasági szervezetekben
- Az üzleti etika és a vállalati társadalmi felelősség elméleti és gyakorlati perspektívái
Vállalati gazdálkodás Kutatóműhely
- A vállalati gazdálkodás összefüggésrendszere, módszertani kérdései
- A közszolgáltató vállalatok és intézmények működtetésének és gazdálkodásának sajátosságai
- Ágazati szerkezet, ágazati politikák
Vezetéstudomány Kutatóműhely
- A vezetéstudomány lélektani megközelítése, a személyiség- és vezetésfejlesztés elméleti és gyakorlati aspektusai, kulturális vonatkozások
- Stratégiai menedzsment
- Szervezetfejlesztés, szervezeti kompetencia- és képességépítés, teljesítménymenedzsment, információs rendszerek menedzsmentje, közmenedzsment
- Innováció- és folyamatmenedzsment
Vállalatok finanszírozási környezete Kutatóműhely
- A vállalatok finanszírozási környezetének és politikájának vizsgálata
- A vállalatok költségvetési kapcsolatainak és az adózás, adóztatás hatékonyságának összehasonlító elemzése
- A pénzügyi piacok és pénzügyi közvetítők gazdasági és pénzügyi vizsgálata és elemzése
Vállalati számviteli információs rendszerek működtetésének elméleti és gyakorlati kérdései Kutatóműhely
- Számviteli információk a döntéstámogatásban
- Számviteli és kontrolling rendszerek fejlesztése, informatikai támogatása
- Ellenőrzési rendszerek információellátása és működtetése (internal control, gazdasági és pénzügyi ellenőrzés, könyvvizsgálat)
Business marketingmenedzsment Kutatóműhely
- A business marketingmenedzsment modelljei, alkalmazási területei
- Érték- és ügyfélorientált business marketingmenedzsment koncepciója
- Innováció-marketing modellek és gyakorlati alkalmazások
- Nemzetközi marketing menedzsment
- A marketing audit és a marketing teljesítmény mérésének módszertana, illetve piaci teljesítményre és versenyképességre gyakorolt hatásának elemzése
Tér- és Társadalom-gazdaságtani Kutató Központ
Új gazdaságelméleti megközelítések Kutatóműhely
- Az intézményi tényezők makrogazdasági teljesítményre gyakorolt hatásának modellezése, számszerűsítése és gazdaságpolitikai szerepük vizsgálata
- Fenntarthatóság vizsgálata a jóléti közgazdaságtan alaptételei alapján
- A piacszerkezetek sajátosságainak vizsgálata
A globális kihívások és az azokra adott gazdasági válaszok térbeni megjelenésének és terjedésének elemzése Kutatóműhely
- Térszerkezet és városhálózatok, urbanizációs folyamatok a világgazdaság főbb régióiban, Európában és Magyarországon
- A kommunikáció térformáló szerepe
- Területi energiahatékonysági vizsgálatok
- Tőkemozgások alakulása és a pénzügyi infrastruktúra fejlődésének, gazdasági hatásainak vizsgálata az Európai Unióban
- A világgazdasági régiók pozícióinak változása a XXI. században
Területi fejlődési folyamatok vizsgálata és modellezése Kelet-Közép-Európa térségében, annak régióiban Kutatóműhely
- Regionális fejlődés, konvergencia-divergencia elemzése
- Regionális versenyképesség, vállalti aktivitás területi egyenlőtlenségeinek vizsgálata
- Az ipari szerkezetváltás és különböző ágazatok területi dimenziójának elemzése
- Alkalmazott térinformatika
- Területfejlesztés és területi tervezés
A fenntartható fejlődés társadalomgazdasági dimenziói Kutatóműhely
- A fenntartható fejlődés társadalmi-gazdasági feltételei és követelményei
- Munkaerő-piaci és foglalkoztatási tárgyú kutatások
- A közösségi támogatottságú helyi fejlesztés és az integrált vidékfejlesztés elmélete és gyakorlata, sajátos tervezési feladatai
- Bevezetés a szolidáris és szociális gazdaságba
Gazdasági-társadalmi környezetből származó információszerzés és feldolgozás Kutatóműhely
A társadalmi marketing modellje és alkalmazásai Kutatóműhely
- A társadalmi marketing módszertani sajátosságai
- Régió- és településmarketing - marketing-orientált fejlesztés és márkázás
- Környezettudatos marketing
- Szolgáltatásmarketing speciális megoldásai
- A turizmus desztinációs versenyképességi modellje, mérési és hatásrendszere - turisztikai termékek fejlesztése
T-MODELL kutatási témák
- Térségi társadalmi innovációk stake-holder és hálózat elemzése, lehetőség-térkép összeállítása
- Centrum-periféria hálózati kapcsolatok építése
- SMART Local Community ismérvei és potenciális jelöltjei
- Helyi foglalkoztatási modellek kidolgozása
- Célzott termékek és szolgáltatások piaci vizsgálata
- Térségi identitás és márka-modellek – társadalmi marketing alapú mérési-fejlesztési módszerek és realizálási programok
- Társadalmi vállalkozások létrehozásának és működtetésének kérdései
- Vállalatok társadalmi felelősségvállalásával a perifériák fejlesztéséért
- Közösségi fejlesztés feltételrendszere
További témaötleteket találhat az intézeti honlapokon, a szakdolgozati témák között, vagy kérheti konzulense segíségét!
Miskolc, 2017. szeptember 1.